Vagusnerven

Kranienerve nummer 10: vagusnerven!
Det er vores længste kranienerve der strækker sig fra hjerne gennem flere vigtige organer til maven, og netop denne forbindelse er interessant. Det er gennem vagusnerven, der aflæser tarmfloraen og igangsætter en reaktion for at korrigere inflammation, at vagusnerven og dermed tarmfloraen har en indflydelse på dit humør, stressniveau og helt generelt inflammationstilstanden i din krop.

Behandling af vagusnerven med Ansigts Refleksterapi er særligt effektiv. Metoden er gennemtestet på mange klienter med gode resultater på min briks og vores internationale institut i Barcelona.
Behandlingen starter i ansigtet, på halsen og i ørerne og afsluttes på fodsålerne.

Du vil få en oplevelse af dyb afslapning, indre ro og en følelse af blive opløftet. Mange klienter melder tilbage at energiniveauet stiger enormt timer efter behandlingen.

Efter behandlingen viser jeg dig nogle fysiske øvelser du kan lave derhjemme og nogle åndedrætsøvelser, der også vil fremme en bedre energi i vagusnerven.

Pris for 80 minutter 799 kr. inkl. træning af vagusnerve og åndedræt
Forløb: 3 behandlinger 2100 kr. (Spar 297 kr)
5 behandlinger 3495 kr. (Spar 500 kr)

 

Symptomer på en svækket vagusnerve:
Hæshed
Refluks
Mave-tarm problemer
Diabetes, endometriose og Morbus Chron
Kronisk leddegigt
Udbrændthed/kronisk træthed
Angst
Depression
Stress
Hukommelsesproblemer
Migræne og andre kroniske smerter
Hormonelle ubalancer
Nakkesmerter

Vagus i det parasympatiske nervesystem:

Det autonome nervesystem inddeles i det sympatiske og det parasympatiske nervesystem, som styrer modsatrettede effekter. Vagusnerven hører til det parasympatiske nervesystem.

  • Sympatisk nervesystem (kæmp eller flygt) sætter kroppen i stand til at klare en pludselig belastning. Det øger hjertets sammentrækningsevne og hastighed, og herved også blodgennemstrømning til hjerte, muskler og lunger. Så man kan sige, at det sympatiske nervesystem forbedrer vores evne til at yde vores absolut maksimale – nemlig at kæmpe fysisk eller flygte med stor hast. Angst, stress, chok og fysiske belastninger fører til en aktivering af det sympatiske nervesystem.
  • Parasympatisk nervesystem (ro, hvile og fordøjelse) er vores afslapningssystem som aktiveres, når vi skal genopbygge kroppen. Det parasympatiske nervesystem fremmer mave-tarmsystemets fordøjelsesprocesser, sænker hjerteaktivitet, blodtryk og puls, og det aktiveres bl.a. når vi slapper af, spiser, sover, dyrker yoga, mediterer, får berøring mm.